صنایع پتروشیمی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، علیرغم تحریمهای ظالمانه و محدودیتهای ناشی از جنگ تحمیلی، با ثبات و پایداری تمام فعالیتهای خود را ادامه داده و نقش حیاتی خود را در حفظ چرخه اقتصادی کشور ایفا میکنند.
روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با اشاره به نقش محوری شرکت ملی صنایع پتروشیمی در هدایت و پشتیبانی از شرکتهای تابعه، تأکید کرد که این تعامل سازنده با مدیران عامل شرکتهای پتروشیمی، منجر به رضایتبخش شدن روند فعالیتهای منطقه شده است. این همافزایی و انسجام در دستگاههای اجرایی، نمونهای بارز از وفاق و همدلی ملی محسوب میشود.
بر اساس گزارش منتشر شده، تمامی مجتمعهای تولیدی و شرکتهای مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با اتکا به برنامهریزیهای پیشبینیشده، آمادگی عملیاتی نیروهای متخصص و اجرای دقیق دستورالعملهای ایمنی و پدافند غیرعامل، روند تولید و فعالیتهای عملیاتی خود را به صورت پایدار و مستمر ادامه میدهند. و زیرساختهای منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در شرایط کاملاً پایدار قرار دارد
و هیچگونه وقفهای در فرآیندهای تولید، تأمین خوراک، حملونقل محصولات و ارائه خدمات پشتیبانی ایجاد نشده است در این راستا فرماندهی ارشد پدافند غیرعامل و مدیریت بحران منطقه با تشکیل جلسات مستمر روزانه، تمامی تمهیدات لازم برای حفظ ایمنی کارکنان و صیانت از تأسیسات صنعتی را بهکار گرفته است
در این ارتباط تأکید شده است «همدلی بین مدیران صنعت و دستگاههای اجرایی، همراه با ثبات و آرامش در منطقه، حاصل احساس تعلق عمیق و مسئولیت پذیری بالای کارکنان صنعت پتروشیمی است.
بی شک تداوم این رویکرد مثبت، منجر به ارتقای بیشتر ظرفیتهای تولیدی و افزایش سهم این صنعت در اقتصاد کلان کشور خواهد شد.