در فضایی آکنده از عطر شهادت و حماسه، پیکر پاک و مطهر شهید والامقام «علی امامی»، از شهدای سرافراز صنعت پتروشیمی، با حضور گسترده و پرشور مردم قدرشناس، مسئولان استانی و خانواده بزرگ نفت و پتروشیمی در شهرستان بندرماهشهر تشییع و در خانه ابدیاش آرام گرفت.
به گزارش روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، این مراسم که تجلی میثاق دوباره با آرمانهای انقلاب و شهدای خدمت بود، از مقابل میدان امام آغاز شد و سیل خروشان جمعیت، پیکر این شهید عزیز را که در جریان تجاوزات ددمنشانه اخیر به فیض شهادت نائل آمده بود، تا گلزار شهدای بندرماهشهر بدرقه کردند. شهید امامی یکی از شش کبوتر خونینبال شرکت پتروشیمی فجر است که جان خود را در راه سربلندی و تداوم چرخهای اقتصادی کشور فدا کرد.
در این آیین باشکوه، دکتر محمدرضا مطیری مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، مدیران ارشد صنعت، کارکنان غیور و خستگیناپذیر پتروشیمی، مسئولان شهری و لشکری دوشادوش مردم شریف و ولایتمدار ماهشهر حضور داشتند تا نشان دهند جبهه تولید و ایثار، همچنان مستحکم و استوار ایستاده است.
یکی از بخشهای حزنانگیز و در عین حال غرورآفرین این مراسم، قرائت پیام تسلیت وزیر محترم نفت بود. در این پیام که خطاب به خانواده شهدای صنعت پتروشیمی و همکاران ایشان صادر شده بود، وزیر نفت ضمن ابراز همدردی عمیق، بر مقام شامخ این شهدای جانبرکف تأکید کرده و استمرار راه آنان را در سنگر تولید و خودکفایی، وظیفهای ملی و دینی قلمداد نمود. وزیر نفت در پیام خود خاطرنشان کرد که خون پاک این عزیزان، ضامن امنیت و شکوفایی بیش از پیش صنعت نفت و پتروشیمی ایران خواهد بود.
حاضران در مراسم با سردادن شعارهای حماسی، ضمن محکوم کردن جنایات استکبار جهانی، بر آمادگی خود جهت صیانت از دستاوردهای نظام و تداوم راه شهدای صنعت پتروشیمی تأکید کردند. در پایان، پیکر مطهر شهید علی امامی در میان اشک و دعا، در جوار سایر همرزمان شهیدش در گلزار شهدای ماهشهر به خاک سپرده شد تا یادش برای همیشه در جریده جانهای عاشق باقی بماند.