منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با اجرای برنامههای گسترده، مقدمات استقبال از ایام سوگواری ماه محرم را فراهم کرد.
محسن ادیبی، دبیر شورای فرهنگی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، در تشریح این برنامهها اظهار داشت: طبق روال سالیان گذشته، سیاهپوش کردن معابر، تقاطعها و پل ها و میادین اصلی منطقه ويژه در دستور کار قرار گرفته و اقداماتی نظیر نصب کتیبه، پرچمهای ایران و مشکی، ریسه و استرابورد و بنرهای مناسبتی در سراسر منطقه در حال اجراست.
وی با اشاره به محوریت برنامههای مردمی در دهه نخست محرم، تصریح کرد که برگزاری مراسم عزاداری، مجالس سینهزنی و سخنرانیهای مذهبی بخشی از برنامههای پیشرو در این ایام است. همچنین سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی برای دهههای دوم و سوم این ماه نیز مجموعهای از رویدادهای فرهنگی و مذهبی را در قالب سوگوارههای آیینی تدارک دیده است تا پیامهای عاشورا با رویکردی روزآمد به لایههای مختلف اجتماعی منتقل شود.
دبیر امور فرهنگی سازمان منطقه ویژه افزود: «امسال با توجه به شرایط ویژه کشور و فقدان رهبر شهیدمان، محرم متفاوتی را تجربه میکنیم. تجربهی اخیر مردم از مقاومت و ایستادگی در برابر فشارها، ریشه در فرهنگ عاشورا دارد و آنچه امروز در جامعه شاهد آن هستیم، نشاندهنده اثرگذاری عمیق این فرهنگ در شکلگیری روحیه تابآوری و همبستگی اجتماعی است.»
در همین راستا و در امتداد برنامههای خدمترسانی، سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با رویکرد «برنامهمحور» و در هماهنگی کامل با شرکت های پتروشیمی مستقر درمنطقه و سایر دستگاههای اجرایی مرتبط در سطح شهرستان و استان، مقدمات برپایی موکبهای خدمترسانی به زائران در اربعین حسینی (ع) را فراهم نموده است. طبق این برنامهریزی، موکب «حضرت علیاکبر (ع) کارکنان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی» با حضور داوطلبانه عاشقان حسینی و با محوریت شورای اقامه نماز و پایگاه مقاومت بسیج منطقه، در مرز شلمچه مستقر شده و آمادگیهای لازم را برای ارائه خدمات جامع و باکیفیت به زائران اربعین به کار خواهد گرفت.
محسن ادیبی در پایان تأکید کرد که برنامههای امسال با هدف تقویت ارزشهای حماسی و ترویج روحیه سلحشوری و انقلابی، در سطح تمامی شرکتهای مستقر در منطقه ویژه برگزار خواهد شد.