به گزارش روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، در جریان سفر مهندس سخاوت اسدی، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، نشستهای مشترک کارشناسی با هدف تبادل اطلاعات، انتقال تجربیات موفق و تقویت هماهنگیهای بینبخشی میان این دو قطب بزرگ انرژی کشور برگزار شد.
در این جلسات که با حضور تیمهای کارشناسی هر دو سازمان برگزار گردید، در ابتدا گزارش جامعی از فعالیتها، ظرفیتهای لجستیکی و زیرساختهای موجود در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ارائه شد. کارشناسان در این بخش به تشریح دقیق ابعاد تخصصی و اقتصادی پروژههای فعال و پتانسیلهای سرمایهگذاری در پهنه ماهشهر پرداختند.
محور کلیدی این مذاکرات، بررسی تخصصی "منابع درآمدی" و الگوهای نوین مالی بود. طرفین با ورود به جزئیات مدلهای درآمدزایی سازمانهای منطقه ویژه، به تبادل نظر پیرامون چالشها و فرصتهای اقتصادی پرداختند. در این بخش، ابعاد مختلف منابع درآمدی به صورت تخصصی تشریح و الگوهای مالی مورد نیاز برای پایداری اقتصادی سازمانها احصا شد.
این نشستها با هدف همافزایی حداکثری میان "عسلویه" و "ماهشهر" به عنوان دو بازوی توانمند صنعت نفت و پتروشیمی ایران برگزار شد تا از طریق هماهنگیهای بینبخشی، مسیر توسعه متوازن و بهرهوری زیرساختها در هر دو منطقه هموارتر گردد.